Silvan Lulik, predsednik organizacijskega odbora GHD Podnanos, o organizaciji letošnje gorske dirke. Iz oktobra se seli v julij, tekmovalna proga bo enaka kot lani.
Vipavska dolina je znana predvsem po svojih relijih, kako pa ste se lani v AMD Ajdovščina Motorsport odločili za organizacijo še gorske dirke?
V sredini sedemdesetih let je bil ustanovljen AMD Ajdovščina in ideja o gorski dirki je obstajala že od takrat. Poleg relija smo si želeli tudi gorske dirke po cesti na Rebernice. Ker pa je bila to glavna povezovalna cesta z Italijo, izvedba take dirke ni bila mogoča. Pozneje je bila cesta dolgo v zelo slabem stanju. Čakali pa smo na konec gradnje avtoceste, saj je bil dogovor tak, da bodo takrat obnovili tudi regionalno cesto. In ko je bila cestna podlaga res obnovljena, smo hitro zavihali rokave in se lotili organizacije.
Kako se razlikuje organizacija relija in gorske dirke?
Zahtevnost organizacije niti ni dosti drugačna. V reliju imamo več hitrostnih preizkušenj, torej dirka poteka po več cestah, na gorski dirki pa moramo na tistem enem odseku imeti toliko več sodnikov, redarjev in nekaterih podpornih služb. Iz finančnega vidika je dokaj primerljivo, saj na primer potrebujemo dvojna gasilska in reševalna vozila. Na gorski dirki je lani delalo 65 sodnikov in nekaj čez 70 redarjev.
Kako ste bili zadovoljni z lansko prireditvijo?
Lani smo bili pozitivno presenečeni nad obiskom tako gledalcev kot tekmovalcev. Lanske dirke smo se lotili nekoliko previdno in tudi skeptično. Gorsko dirko smo organizirali prvič, za nameček smo imeli oktobrski termin in marsikaj bi šlo lahko narobe. Uspešnost gorske dirke v marsičem narekuje vreme, oktobra je tudi dan bistveno krajši in dobro vemo, da lahko na gorskih dirkah pride do zamud. Na srečo se vse res dobro izšlo in vtisi vseh so bili zelo dobri. Veseli smo, da lahko letos gorsko dirko pripravimo že julija. Seveda pa ni izključeno, da namesto lani deževni dan zadenemo letos. Upam, da temu ne bo tako in da nas čaka vrhunski spektakel.
Tekmovalna proga bo letos ostala še enaka, kakšne pa so želje za prihodnje?
Za podaljšanje proge se letos še nismo odločili in za zdaj bo dolžina ostala enaka kot lani. Če bomo uspeli pridobiti še kakšno mednarodno prvenstvo, si želimo progo podaljšati na več kot pet kilometrov. Manjka nam 300 metrov, kar v našem primeru ne bo težava. Vsekakor bo to podaljšanje proge nujno, če želimo gorsko dirko spraviti višje na mednarodnem zemljevidu. V prihodnje bi radi pridobili avstrijsko državno prvenstvo in privabili zanimive tuje voznike. Za letos smo že v navezi s tekmovalci, lanski zmagovalec Bormolini je tako neuradno že napovedal vrnitev v Podnanos.